6.3 - Rom og utfordringer
6.3.2 - Terskler og rom
For å vinne et spill i Bestigning av Olympen-modusen må du krysse 3 terskel/terskler og overvinne en boss.
Hvert nivå består av 7 rom.
Du starter i det første rommet på terskel 1.
Hvert rom har sin egen utfordring med forskjellige vanskelighetsgrader:
- Lett: Krever én tilfeldig evne for å fullføres
- Middels: Krever to tilfeldige evner for å fullføres
- Vanskelig: Krever tre tilfeldige evner for å fullføres
Jo vanskeligere utfordringen er, desto bedre blir bonusen.
6.3.3 - Å overvinne en utfordring
For å overvinne en utfordring må du samle evnene som kreves med de guddommelige kortene dine eller boostere.
Du kan velge opptil 3 guddommelige kort og så mange boostere du ønsker.
Et prosenttall angir sjansen du har for å lykkes med kortene du har valgt.
Du trenger ikke å nå 100 % for å klare en utfordring, men hvis du har et mindre tall, så er det større sjanse for å mislykkes.
6.3.4 - Guddommelige korts energi
I Bestigning av Olympen har hvert guddommelige kort en energimåler.
Når et kort har blitt brukt til å overvinne en utfordring, så taper det 1 energipoeng.
Du kan ikke klare en utfordring hvis du bruker et kort som har gått tom for energi.
Et kort kan få tilbake energi med en bonus ved slutten av utfordringen.