Oppdretterens håndbok

6.3 - Rom og utfordringer

6.3.2 - Terskler og rom

For å vinne et spill i Bestigning av Olympen-modusen må du krysse 3 terskel/terskler og overvinne en boss.

Hvert nivå består av 7 rom.

Du starter i det første rommet på terskel 1.

Hvert rom har sin egen utfordring med forskjellige vanskelighetsgrader:

  • difficulty1Lett: Krever én tilfeldig evne for å fullføres
  • difficulty2Middels: Krever to tilfeldige evner for å fullføres
  • difficulty3Vanskelig: Krever tre tilfeldige evner for å fullføres

Jo vanskeligere utfordringen er, desto bedre blir bonusen.

6.3.3 - Å overvinne en utfordring

For å overvinne en utfordring må du samle evnene som kreves med de guddommelige kortene dine eller boostere.

Du kan velge opptil 3 guddommelige kort og så mange boostere du ønsker.

Et prosenttall angir sjansen du har for å lykkes med kortene du har valgt.

Du trenger ikke å nå 100 % for å klare en utfordring, men hvis du har et mindre tall, så er det større sjanse for å mislykkes.

6.3.4 - Guddommelige korts energi

I Bestigning av Olympen har hvert guddommelige kort en energimåler.

Når et kort har blitt brukt til å overvinne en utfordring, så taper det 1 energipoeng.

Du kan ikke klare en utfordring hvis du bruker et kort som har gått tom for energi.

Et kort kan få tilbake energi med en bonus ved slutten av utfordringen.